בעקבות פגישת אנשי צוות "סביבתית" עם ראש עיריית קרית מוצקין תוגש עתירה מנהלית כנגד המשרד להגנת הסביבה.

ביום חמישי, ה 9/03/2017, נפגשו אנשי צוות "סביבתית" של מרכז המחקר לתלונות סביבה של הציבור במפרץ חיפה, עם ראש עיריית קרית מוצקין, בכירי העירייה, מנהלת מחוז צפון במשרד להגנת הסביבה ונציגי התושבים.

צוות המחקר של סביבתית הגיש למר חיים צורי, ראש העיר, דוח לפיו כמעט בכל ערב סובלים תושבי צפון הקריות ממפגעי ריחות וזיהום אויר.

בדוח הוצגה תמונה עגומה לפיה ב 42 אחוז מהמקרים נמצאה קורלציה מלאה בין הדיווחים לפעילות במפעל "קומפוסט 2000" ע"פ כיווני הרוחות, ובכ – 23 אחוזים מהמקרים דיווחי התושבים עלו בקורלציה עם הפעילות המוגברת במתחם בז"ן, על אף שזאת לא חרגה במרבית המקרים מערך הסביבה הקבוע בחוק.

על סמך נתוני הדוח, התחייב ראש העיר לפנות להליכים משפטיים כנגד המשרד להגנת הסביבה על העדר האכיפה, וכנגד מפעל "קומפוסט 2000" על המטרד שהוא גורם לתושביו, שפוגע בבריאותם ו -או באיכות חייהם.

איתמר הפטר, מפתח אפליקצית "סביבתית" ומי שהוביל את כתיבת הדוח: "אי אפשר לקבל מצב בו קיים מפגע כרוני הפוגע באיכות חייהם ובבריאותם של תושבי הקריות. מדובר במפגע המהווה מטרד שאין הרשויות יכולות לקבלו באף דרך. כל ניסיון לדחות את הטענות שהמפעל גורם למטרד נידון לכישלון, כיוון הרוחות לא מותיר ברירה אחרת זולת הקביעה שמפעל זה אחראי ל 42 אחוז מהמקרים מהם סובלים התושבים, אם נצליח רק להסיר מפגע זה – הגענו למצב בו הפחתנו כמעט מחצית מתלונות התושבים בצפון הקריות."

מר חיים צורי, ראש עיריית קרית מוצקין: "אנו נפעל במסגרת עתירה מנהלית כנגד המשרד להגנת הסביבה ונכנס ישיבת דירקטוריון של המפעל בו אעלה הצעה חד משמעית – לסגור את המפעל. אף רשות מהרשויות שבבעלותן המפעל, למעט קרית מוצקין, ואשר נמצא ברובו בתחומי מועצה אזורית מטה אשר, לא מפנות אליו אשפה, ואין סיבה שהתושבים שלנו יסבלו."

מעיריית קרית ביאליק טרם נמסרה תגובה לדוח וכן לתכנית הרדיו שנערכה בנושא.

לקריאת הדוח לחץ כאן

איתמר הפטר מצוות האפליקציה, חיים צורי וסגן השר להגנת הסביבה ירון מזוז בראיון לתכנית "לא דופקת חשבון" ברדיו צפון (החל מהדקה ה-2) – לחץ כאן.

צוות "סביבתית", המרכז לניתוח תלונות סביבה של הציבור במפרץ חיפה.

עם התגית: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
פורסם ב-אירועים שנסתיימו, כללי
תגובה אחת ב“בעקבות פגישת אנשי צוות "סביבתית" עם ראש עיריית קרית מוצקין תוגש עתירה מנהלית כנגד המשרד להגנת הסביבה.
  1. אליהו רביב הגיב:

    כל הכבוד!

    אהבתי

כתיבת תגובה